keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Pankkiasioita,ajotuntia,kolarointia ja ratsastusta..

Tänään siis nousin 10 aikoihin ja söi yhen letun.Sitten melkeen heti lähettiin isän kanssa pankkiin ku piti laittaa pankki ja vakuutusasiat kuntoo nyt ku oon 18v, tehtiin mulle toinen tili ja sain verkkopankkitunnukset yms.Siellä meni n.1h.Sitten sain myös "lahjaksi" pankilta elokuvalipun joka on voimassa vuoden verran:)

Sitten kotiin ja käväsin koneella,ja melkeen heti lähtö ajotunnille turkuun, tnä ajo meni itseasiass aika hyvin ku oppis viel olee ajamat 10km/h ylinopeut :D Tosin loppuajosta sain vauhdinki pidetty jo tosi hyvin ja pakko se on nyt sisäistää ku pitäs se inssi ens viikol pääst läpi.Ajotunnilla meni suunnilleen sellanen 3-4h.Ajettiin siis Turussa ja ajamassa oli myös joku Marttin.

No sitten tuun kotiin ja ihan kaamee nälkä, äiti avaa oven ja mä oon et ketä sä ootit ku se totes vaa et "se olitki sä" ja se kerto et mun veli oli kolaroinu skodun kaa..(eihän sil se skodu ja kortti oo ollukkaa ku n1,5kk).Odotellaan siin sit et veli tulee ja mä sanoin et tietty veli sähläs ja äiti vaa et ei se välttist sen vika oo ollu,mut ku veli tulee ni se kertos et se oli kääntyny yhtäkkii vasemmalle kohdasta mist ei  saa kääntyy vasemmalle,ilman vilkkuu ja kattomatta peilei ku se oli nähy jonkun tutun, Eli ihan veljen vika niiku arvelinki.Ei sil ollu ku haava 2sormes ja toisessa polvessa.

No sitten menin koneella ja n.7aikaa lähin tallille.Ensi keskustelin tallinpitäjän ja parin muun tallilaisen kaa ja sitten menin hakee lassin laitumelta.Eilen laitettiin sille sellanen naamahuppu ja se oli saanu korvat siit pois nii et huppu oli pääs ja korvat lytys siel alla :D raasu..No harjailin Lassin ja ridasin kentäl,tarvittas kenkääjäki ku kenkä nii löysä et helisee..Lassi meni tosi kivasta ja oli suht.kevyt edestä.Ratsastuksen jälkeen huuhtelin lassin ja kylmäsin myös sen jalkoja jonkin aikaa ku niis oli taas nestettä.Sit hepo sai ruuuan ja laiton sille loimen ja naamahupun takas ja vein laitsalle.

Sit päivän paras,sotin kenkääjälle (ei vakkari vaan yks toinen jota yleensä en käytä mut vakkari pääsee vast ens viikol ja kaviot nii pitkät et kasvanu kengän pääl ja kenkä löysä)se kysyy monta kertaa haloo onks siel joku,,sitte kysyn et pääsiskö se kengittää(esitelin itteni siis 3kertaan)loppuviikosta ja se vaa et "en mä oikeen tiiä" ja sit se oli vaa et "ku mä asun tääl asikkalassa asti" asunu ainaki ennen maskussa et muuttanukko..Ja sit se vaa et "mä sanon nyt suoraan et mul on kaamee krapula et en osaa sanoo nyt mitään ja siis mähän en enää juo" kyseisel kenkääjäl ollu siis ongelmaa alkoholin kaa välillä.Sit olin vaa et soitan huome ja se vaa et "joo mut siis mähän oon..tai miks mä sulle selitän mis viinajuhlis oon ollu" ja sit olin et soitan huome ja se oli "juu ehkä mä sit tiiän vähä aikataului" et ihan mielenkiintonen puhelu oli..luulen kyl et oli kännis ei krapulassa.

Ja anteeksi ettei oo kuvia,mutta saan kuvaajan toivottavasti huomenna.

Ja nyt vastatkaa tohon kyselyyn jooko?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti