sunnuntai 14. elokuuta 2011

Elämästä..

Täl hetkellä netti toimii ihan ok, mutta ei mokkula ole vieläkään käytössä. Yritän nyt päivittää blogia edes vähän kun kauhee bloggausinto nyt päällä ja haluun et ne lukijat joita oikeesti KIINNOSTAA seurata mun ja mun hevosten elämää ei joudu pettyy ja saa kuulla kuulumisii.

Ja nyt ensimmäiseksi pakko vähä purkautuu.Oon huomannu et aika moni valittaa tääl blogissa kaikesta, joten kysyn nyt yleisesti että jos kirjotan nii huonosti(joo tiedän et kirjotan huonosti ku en jaksa koskaa panostaa kirjottamiseen)ja oon naurettava ja tyhmä yms. Niin miksi te valittajat sit seuraatte tätä blogia?
Kukaan ei pakota lukemaan tätä, kukaan ei pakota kattomaan mun kuvia täällä eikä petsiessä eikä missään.

Sitten tämä ht-netti juttu.Siellä on vähän väliä musta joku topa mutta EI, itse en ole todellakaan niitä aloittanut ja joihinkin topiin kommentoinutkin että vaikka alottaisi positiivisen topa ni silti älkää alottako niitä.Jos joku haluaa kehua mua tai jonku mielest oon paska tai jotain muuta ni kirjottakaa vaikka sähköpostiin mielummin, ei tarvi kokomaailmal kirjottaa.
Suurin osa haukkujista ei edes tiedä mun elämästä muutakuin netin kautta,harva tietää mun lapsuudesta ja todella harva nähnyt livenä joten ei ole varaa haukkua.

Ja ei, en osaa ratsastaa täydellisesti,panosta tällä hetkellä juuri käsiin ja katseeseen ja kehityn pikkuhiljaa, ei kukaan opi kaikkea heti.Ja monen ihmisen suusta kuullut että lassin selässä ei ole helppo ravissa ja laukassa istua hiljaa kun sillä on niin isot liikkeet ja kun Lassi OIKEASTI pukittaa(ei siis vaan tee kiukkupukkeja,tai ilopukkeja) vaan  säikähtää tai siihen sattuu(LUE:talvella ne liian lyhyet kuolaimet)eli tasapainosta, oli se sitten huono tai hyvä niin jos ei ole täysin varautunut ja valmistautunut pukkiin/sivuloikkaan niin sieltä lentää..

Sitten tähän juttuun..En putoa hevosen selästä päivttäin ..talvella putosin melko usein,nykyään lassi tekee vähintään 2krt viikossa "testin" eli pukittelee välillä ja kun en tipu niin kulkee kauniisti, kesän aikana olen tippunut lassilta 2krt eli en todellakaan joka päivä.Toinen tippuminen oli TÄYSIN oma vika koska olin omissa maailmoissani ja ravailin ja Lassi loikkasi 2m sivuun..Toinen kertakin oli suurin osin oma vika kun laukkasin maastossa tuulisella säällä..(HUOM,HUOM.EN syyttönyt hevosta eli en syytä hevosta ellei ole aihetta siihen.)

Ja tästä tulee nyt näköjään jättipitkä ja tylsä postaus mut ei voi mitään.


Sitten aiheeseen eli hevosiin, nyt Lassin kanssa on sujunut tosi hyvin, se testailee välillä mutta kulkee sitten hyvin ja se on alkanut muuttua jo kevyemmäksi mutta vielä on Paljon kehittymisen varaa.Ravissa kulkee parhaiten,laukassa painaa kädelle kun pyytää lyhyempää laukkaa.Ja nyt on myös kuntokuuri Lassilla (valmentajan ohjeiden mukaan) eli 2-3krt viikossa 2-3krt kentällä 3min reipasta laukkaa,2min käyntiä(palautus) ja tämä toistetaan 2-3krt viikossa 2-3krt ratsastuksen aikana ja muuten normaalia ratsastusta.


Ensiviikolla olisi mahdollisesti joukkuemestaruuskisat mutta vielä ei Erika tiennyt varmaksi että meneekö hän vaiko ei.

Leimukin on alkanut taas paremmin keskittymään ainakin maastossa mutta täytyy nyt katsoa jos sen saisi kentälläkin kulkemaan niin kehtaisi mennä johonkin koulukisoihinkin.Omia kisoja ei tällä hetkellä ole tiedossa kummallakaan hevosella.Leimu on nyt myös hyvässä kunnossa ja saanut muutamalta ihmiseltä kehujakin,vähän se saisi laihtua mutta muuten se on OK kunnossa vaikka ainahan hevonen voi saada lisää lihasta.















Jos jotain jäi epäselväksi niin kysykää mutta ei valehdellut sanaakaa tekstissä joten jos muuta väitätte niin se on teidän ongelmanne.Ja äitini mielestä jos tästä dissamisesta voisi poliisille ilmoittaa mutta itse en tee sitä ainakaan VIELÄ.Ja vielä tiedoksi kaikille niin kyllä olen 18v täytin 9.7.


Sitten pistän vielä loppuun että nyt oon  myös alkanut "ELÄÄ" käyn vkl sillon tällön kaverin kanssa bilettämäs ku kaveri sanos et se löytää mulle jätkän :D et välil vietän ihan normaaliakin elämää enkä ole 24/7 tallilla:)

5 kommenttia:

  1. Hei ja moi, avaan nyt sanaisen arkkuni

    Puoliakaan ihmisiä ei kiinnosta sinun bilettämisesti vaan se että hyppäät sairaalla hevosella joka on vielä äitisi oma ja hän hyväksyy sen ?????????

    Jos et kestä sitä että suomessa on sanavapaus ja hevospiirit on tälläisiä niin siitä vaan, ilmoita poliisille, Olet tehnyt itsestäsi jo pellen koko suomen hevosihmisten keskuudessa ja voin sanoa ihan suoraan että tästä julkisuudesta ei ole enää paluuta, Voit odottaa että tämä huomionkerjäämisesi tulee seuraamaan sinua koko elämäsi ajan ja jos päätät jatkaa hevospiireissä voin sanoa että sinut tunnetaan vain "Huomioh****-nadjana" joka linkitti itsensä 10 kertaa viikossa hevostallinettiin pelkästään siksi että saisi huomiota ja kehuja.


    Olen puhunut.

    VastaaPoista
  2. HUHHUH! Kylläpä on törkeää tekstiä. Hävetkää ihmiset...

    Eiköhän Nadja itse tiedä parhaiten hevostensa terveystilanteen ja liikuta niitä sen mukaan. :-)

    Älä välitä haukkujista Nadja! Mitä jos laittaisit kommentoinnin niin, että hyväksyt itse ne kommentit mitkä haluut julki? Hillitsisikö se vähän noiden tyyppien touhuja...

    Kaikkea hyvää sulle. :-)

    Ja se poliisihomma ei ole ollenkaan huono idea. Vastuu on joka kirjoittajan, vaikka ikää ei olisikaan kun alle 15-v.

    VastaaPoista
  3. Oon välillä kelannu, et mitähän sun päässä liikkuu, kun olen lukenut susta (milloin mistäkin...). Mutta sitten oon lukenu just esim. tätä sun blogia ja älysin, että sulla on hieno hevonen ja sulla on apujoukkoja sen kanssa! Hienoo! :)

    Eli anna kateellisten panetella! Itekki oon ollu just esim. ht.net:ssä haukuttavana, miten oon vastuuton teini ja miten mun porukat on ostanu mulle liian vaativan hevosen jnejne, yms. muuta paskaa... Kateelliset on niitä, keitä v****taa se, kun sulla on hieno hevonen, millä pääset eteenpäin ja kehityt paremmaks ratsastajaks! Tsemppii sulle! :)

    Ja hei, kenen elämä (varsinkaan hevosten omistajien) olis aina ruusuilla tanssimista? ;)

    VastaaPoista
  4. Hei eka anonyymi .leimun jalat kuvattiin alkuvuonna ja todettiin todella lievä 0,5-1 asteinen luutuma ja ell sanoi ettei käyttöön vaikuta enkä siltikään hyppää sen kanssa paljon enkä isoja..

    Lola: kiitos kannustuksesta,ja todellakin toi poliisi o mieles siin suhtees et vaikka suomes on sananvapaus ni kunnianloukkaus on eri juttu.

    Ja luulen et vcisin laittaa kommentit hyväksyttäviks .kiitti ideasta:)

    Alisa: kiitos.ja juu apujoukkoja on ja en edes hyppää lassilla melkein koskaan ilman valkkua.onneks on ihmisii ku kannustaa:)

    Nadja&Lassi&Leimu

    VastaaPoista
  5. Et nyyt sit tiedoks et laitan kommentit hyväksytäviks

    VastaaPoista